Kasvoja kohottava Lipper-maraton - Viikko 4

Kasvoja kohottava Lipper-maraton - Viikko 4

Voi kuinka ihana maraton tämä onkaan ollut! Emme odottaneet ollenkaan tällaista osallistumisprosenttia ja positiivisen palautteen vyöryä, kiitos tuhannesti kaikille. Ja vielä on yksi yhteinen maratonviikko edessä! 

Ehkä olet jo kuluneiden viikkojen vinkeillä keksinyt itsellesi parhaan ajan treenata? Pidä se. Kun jumppa-aika on selkeä, on rutiinia helpompi ylläpitää. Neljännellä viikolla keskitymme vähän erikoisempiin liikkeisiin, ja opettelemme tekemään harjoittelun alkuun kasvoja lämmittävän hieronnan. Yksi kerta päivässä harjoittelua riittää, aikaa menee kokonaisuudessaan n. 5 minuuttia. Tällä viikolla saat siis jokaiselle päivälle oman ohjelman, jonka voit suorittaa itse valitsemanasi ajankohtana.

Maanantai: Silmäniskut

Silmän iskeminen on mahtavaa. Varsinkin maanantaisin. Ja kun sitä tekee paljon, se vahvistaa silmänympäryslihasta. Lipperiin ja poskipään nostoon yhdistettynä se vahvistaa silmänympäryslihaksen ja poskipäälihaksen yhdyskohtaa, jolloin poskilihas kohoaa lähempää ohimoa. 

  1. Tee kasvoille lämmittelevä hieronta
  2. Tee 5 staattista pitoa.
  3. Vie poskipäät staattisen pitoon ja tee 10 silmänisku & poskipään nostoa molemmille puolille. Pidä tauko.
  4. Toista 3 kertaa.

Tiistai: Opetellaan lämmittelevä hieronta

Lihakset on hyvä valmistella treeniin lämmittämällä niitä vähän. Kasvoille lämmittely on hyvä tehdä hieronnalla. Hieronta auttaa kasvoja rentoutumaan, ja samalla naaman kiristelystä johtuvat juonteet madaltuvat. Hieronta myös tuo kasvoille hapekasta verta ja sen myötä nesteet pääsevät paremmin liikkeelle.

 

Hieronta on osa kasvojen kohotusta.

 

  1. Tuo kädet leualle ja liu´uta ne kohti korvia. Jännitä samalla kasvojen lihaksia liikettä vastaan niin, että et venytä ihoa.
  2. Toista sama nenän päältä kohti korvia
  3. Toista vielä otsalta sivuille. 

Toista kohdat 1-3 yhteensä 3 kertaa. Ota sitten käyttöön Lipper ja tee kasvotreeni. 

  1. 5 x staattinen pito
  2. 20 x pumppaus
  3. Toista x 3 

Keskiviikko: Jumppa kaulan alueelle

Ehkä eniten meiltä kysytään ohjeita kaksoisleuan ja kaulan alueen kasvotreeniin. Hyviä uutisia, leuka jumppaa mukana aina kun jumppaat Lipperillä. Nyt kuitenkin täsmennetään vielä liikettä niin, että treeni osuu millintarkasti leukaan ja kaulaan. 

  1. Tee lihaksia lämmittävä hieronta (ks. edellinen kohta.)
  2. Tuo Lipper suuhusi niin, että kieli tulee hammasuraan alahampaiden sijaan. Jo tämä aktivoi leuan vahvasti mukaan.
  3. Tee 5 staattista pitoa poskipäillä. 
  4. Nosta seuraavaksi leukaa ylös, ja tee tässä asennossa 20 pumppausta. Nyt tarkkana! Taivutus ei saa tuntua niskassa, eikä jumppa saa karata purulihaksiin. Vaikka leuka nousee, liike tehdään silti poskipäillä. Älä siis levitä suupieliä kohti kasvojen sivuja, vaan säilytä sama täsmällinen poskipäillä tehtävä, ja ohimoita kohti kohdistuva liike, jota olemme maratonin ajan harjoitelleet.
  5. Toista 3 kertaa.

Torstai: Tauko

Lepo on todella tärkeää. Levossa lihas pääsee palautumaan, mutta levätessä se myös kasvaa ja kehittyy. Liika treeni voi alkaa kerätä nesteitä kasvoille ja jättää lihakset pysyvään tulehdustilan kaltaiseen tilaan. Muista levätä, nesteyttää ja olla armollinen. Roomaakaan ei rakennettu päivässä.

Perjantai: Hyperpito 

Lipper on mainio laite kasvojumppaan, mutta aina ei oikein olisi aikaa seistä peilin edessä pumppauksia tarkkailemassa. Tämä liike on juuri sinulle. Hyperpito on siis staattinen pito jota pidät paikoillaan kauan.  

Voit pitää hyperpitoa illalla sängyssä kirjaa lukiessa. Televisiota katsellessa. Etätöitä tehdessä, lenkillä, tai monen suosimassa treenipaikassa: autossa. Kun pito on staattinen et ala vahingossa tehdä jumppaa leualla. Poskipäät pitävät jännityksen kunnes tunnet väsymystä.

  • Kokeile tänään hyperpitoa sinulle sopivassa kohdassa jossa sinun pitää ajatella jotain muuta mutta mielit jumpata samalla kasvojasi.

Lauantai 3-1

  1. Tee kasvoille lämmittelevä hieronta
  2. Vie Lipper suuhun.
  3. Keskity että saat liikkeen kaikki osiot tehtyä poskipäillä, silmäkulmat eivät rypisty, leuka ei ala tehdä työtä.
  4. Vedä poskipäät staattisen pitoon kolmeen laskien ja päästä kerralla rennoksi. 
  5. Tee 10-20 toistoa. Pidä tauko.
  6. Tee sarja yhteensä 3 kertaa.

Sunnuntai: Lepopäivä 

Tee tänään jotain mistä nautit. (Tarkennus: jotain muuta kun jumppaa Lipperillä.). Me Lipperiläiset ehdotamme rauhallista ja ympäristöä tutkiskelevaa ulkoilua, mielellään metsässä. Maailman suurimman laskiaspullan syöminen (kokonaan) ja siitä joka aistilla nauttiminen. Teekuppi, villasukat ja kirja. Olet ihana, ja kiitämme siitä että olet ollut mukana Maratonissa. 

 

Maratonin ohjelman ja siihen liittyvät videot löydät myös Instagram-tilimme kohokohdista. Tästä Instagramiin. 

 

 

 

Lue lisää

Lipper kohottaa kasvot. Kuva: Liivia Pallas

Kasvoja kohottava Lipper- maraton - Viikko 3

TOUKOKUUN BLOGI- Ihonhoidon kompastuskivet

TOUKOKUUN BLOGI- Ihonhoidon kompastuskivet

Testiryhmä kokeili Lipper Facelifteriä

Testiryhmä kokeili Lipper Facelifteriä